Search This Blog

Friday, October 13, 2017

[LIRIK] Jangan - Aziz Harun (OST Awak Suka Saya Tak?)

7:50 PM 3 Comments
[LIRIK] Jangan - Aziz Harun (OST Awak Suka Saya Tak?)[LIRIK] Jangan - Aziz Harun (OST Awak Suka Saya Tak?)

[LIRIK] Jangan - Aziz Harun
(OST Awak Suka Saya Tak?)


Tiada tiada lain ku cinta,
Hanya dirimu yang ku puja
Di mana saja pun kau berada
Di sini ku selamanya

Biarpun beribu batu
Aku akan setia menunngu
Biarpun harus ku merindu
Hanya satu i ask of you

Baby baby jangan jangan tinggalkan aku
Baby baby jangan jangan merajuk sangat
Sabar ku tunggu
Sampai kau rindukan ku
Sumpah sakit baby i love you

Hari demi hari beganti
Sentiasa aku di sini
Menunggu saat kau sedari
Aku yg kau cintai

Baby baby jangan jangan tinggalkan aku
Baby baby jangan jangan merajuk sangat
Sabar ku tunggu
Sampai kau rindukan ku
Sumpah sakit baby i love you

Baby baby jangan jangan tinggalkan aku
Baby baby jangan jangan merajuk sangat
Sabar ku tunggu
Sampai kau rindukan ku
Sumpah sakit baby i love you

Ku tahu kau mahu
Aku selalu ada dgn dirimu–uuu
Tak perlu ragu ku milik mu
This song is for you

Baby baby jangan jangan tinggalkan aku
Baby baby jangan.. merajuk sangat
Sabar ku tunggu
Sampai kau rindukan aku
Sumpah sakit baby i love you

Baby baby jangan jangan tinggalkan aku
Baby baby jangan jangan merajuk selalu
Sabar ku tunggu selalu
Sumpah sakit baby i love you

Sunday, October 1, 2017

The Foreigner : Kisah si Ayah yang kehilangan

12:33 PM 7 Comments
Assalamualaikum w.b.t. Sejauh mana yang sanggup awak lakukan demi menuntut bela atas kematian insan yang tersayang? Sanggupkah awak korbankan semua demi mencari kebenaran atas kejadian malang yang menimpa satu-satunya ahli keluarga yang tinggal? Pastinya kita akan kata "Ya. Saya akan lakukan apa sahaja demi kebenaran sebenar." Tapi, filem The Foreigner akan buat awak berfikir dua kali sebelum menjawab soalan sebegini di lain kali. Lakonan hebat dari pelakon aksi hebat yang sememangnya disanjungi semua di seluruh pelusuk antarabangsa ini tak perlu disangkal lagi. Jackie Chan berjaya membawa kita mendalami hati seorang ayah yang kehilangan anak perempuannya dalam sebuah letupan yang dirancang dalam The Foreigner yang baru mula ditayangkan semalam.

The Foreigner : Jackie Chan vs Pierre Brosnan

Filem The Foreigner ni sebenarnya adalah adaptasi daripada novel The Chinaman yang telah ditulis oleh Stephen Leather yang telah dibukukan pada tahun 1992. Apa yang menariknya, biarpun sudah banyak kali kita mendengar kononnya Jackie Chan akan bersara dari dunia lakonan filem aksi, beliau sentiasa membuatkan kita menantikan yang terbaru dan terbaik. Seperti yang tertulis pada kulit muka novel ini, filem ini penuh dengan aksi dari seorang ayah yang ingin membalas dendam demi kematian anaknya yang menjadi mangsa letupan pengganas.
The Foreigner
Tak banyak yang mampu Mya komen. Sebab, sepanjang tayangan filem ni, Mya sentiasa dalam keadaan bersiap sedia dengan jalan ceritanya yang sedikit sebanyak tidak diduga. Mya mengakulah yang Mya belum pernah baca novel The Chinaman ni. Tapi, Mya memang banyak terkedu dengan jalan cerita yang seriously terbaik. Lakonan para pelakon tu memang tak payah komenlah. Barisan nama pelakon veteran seperti Jackie Chan dan Pierre Brosnan sudah cukup menunjukkan setinggi mana kualiti filem ini.
Kalau awak nak tengok filem aksi sebagai hidangan sampingan awak di hujung minggu ni, Mya sangat cadangkan untuk pergi menonton The Foreigner ni. Man, I'm so glad to see the Guy is back in action track after his appearance in Skiptrace and KungFu Yoga. Sorry, fans. Those movies really not my kind of cup of tea.

Senarai Peserta Segmen Bloglist Oktober

11:25 AM 1 Comments
Assalamualaikum w.b.t. Hai semua. Sedar tak sedar, hari ni bulan Oktober sudah pun menjenguk kita. Tinggal tiba bulan lagi sebelum tahun 2017 akan berakhir dan 2018 pula akan bermula. Semoga semua amalan baik kita sepanjang tahun ini dikira baik dari kiraan tahun masihi mahupun hijriah. Baiklah sebelum Mya mula melalut jauh, Mya nak ucapkan terima kasih pada rakan-rakan blogger yang sudi join segmen Mya yang baru je berakhir semalam. InsyaAllah, selewat-lewatnya esok Mya akan umumkan blog yang terpilih sebagai Bloglist Oktober Mya beserta seorang pemenang hadiah misteri daripada Mya. Sekarang, Mya akan senaraikan blog yang sudah pun mengambil bahagian. Terima kasih sekali lagi. Readers yang baik hati bolehlah jalan-jalan di blog mereka juga.



















Saturday, September 30, 2017

[LYRICS] New Rules - Dua Lipa

3:30 PM 0 Comments
Lyrics New Rules - Dua Lipa | Lyrics New Rules - Dua Lipa

New Rules - Dua Lipa

Talkin' in my sleep at night, makin' myself crazy
(Out of my mind, out of my mind)
Wrote it down and read it out, hopin' it would save me
(Too many times, too many times)
My love, he makes me feel like nobody else, nobody else
But my love, he doesn't love me, so I tell myself, I tell myself

One, Don't pick up the phone
You know he's only callin' 'cause he's drunk and alone
Two, Don't let him in
You'll have to kick him out again
Three, Don't be his friend
You know you're gonna wake up in his bed in the morning
And if you're under him, you ain't gettin' over him

I got new rules, I count 'em
I got new rules, I count 'em
I gotta tell them to myself
I got new rules, I count 'em
I gotta tell them to myself

I keep pushin' forwards, but he keeps pullin' me backwards
(Nowhere to turn, no way)
(Nowhere to turn, no)
Now I'm standin' back from it, I finally see the pattern
(I never learn, I never learn)
But my love, he doesn't love me, so I tell myself, I tell myself
I do, I do, I do

One, Don't pick up the phone
You know he's only callin' 'cause he's drunk and alone
Two, Don't let him in
You'll have to kick him out again
Three, Don't be his friend
You know you're gonna wake up in his bed in the morning
And if you're under him, you ain't gettin' over him

I got new rules, I count 'em
I got new rules, I count 'em
I gotta tell them to myself
I got new rules, I count 'em
I gotta tell them to myself

Practice makes perfect
I'm still tryna learn it by heart (I got new rules, I count 'em)
Eat, sleep, and breathe it
Rehearse and repeat it, 'cause I... (I got new...)

One, Don't pick up the phone (yeah)
You know he's only callin' 'cause he's drunk and alone (alone)
Two, Don't let him in (uh-ooh)
You'll have to kick him out again (again)
Three, Don't be his friend
You know you're gonna wake up in his bed in the morning
And if you're under him, you ain't gettin' over him

I got new rules, I count 'em
I got new rules, I count 'em
(Whoa-ooh, whoa-ooh, whoa)
I gotta tell them to myself
I got new rules, I count 'em
(Baby, you know I count 'em)
I gotta tell them to myself

Don't let him in, don't let him in
Don't, don't, don't, don't...
Don't be his friend, don't be his friend
Don't, don't, don't, don't...
Don't let him in, don't let him in
Don't, don't, don't, don't...
Don't be his friend, don't be his friend
Don't, don't, don't, don't...
You're gettin' over him

Wednesday, September 27, 2017

Buang aura negatif dengan 'Kaizen'

9:00 AM 4 Comments
Assalamualaikum w.b.t. Isnin dah berlalu pergi. Selasa juga sudah berganti hari. Tapi masih rasa malas dan tak bermaya untuk buat kerja hari ni? So, Mya nak kongsi sikit kaedah Kaizen yang sebenarnya diperkenalkan di Jepun. Well, siapa saje yang tak rasa mudah hilang semangat bila kerja tiba-tiba datang menerpa, ataupun tugasan yang perlu dilakukan tu umpama beratur dari Perlis ke Johor, kan? Tapi dengan kaedah Kaizen atau prinsip satu minit ni, kita boleh jadi lebih bersemangat dan lebih produktif.

Buang aura negatif dengan 'Kaizen'

Perkataan Kaizen sendiri terdiri daripada dua perkataan Jepun, iaitu Kai (ubah) dan Zen (bijak). Perkataan ini sebenarnya membawa maksud secara  menyeluruhnya adalah melakukan sesuatu perubahan dengan bijak, iaitu secara perlahan-lahan dan berkesan. Betul atau tidak bila Mya katakan yang apabila kita ada terlalu banyak tugasan yang perlu diselesaikan, kita jadi lemah atau tidak bersemangat untuk melakukannya? Ini disebabkan oleh kita mula rasa yang kita tak akan mampu selesaikan semua arahan yang kita dah terima.
Kaedah Kaizen sebenarnya adalah membahagikan tugasan kepada matlamat kecil. Maksudnya macam ni. Mungkin kita boleh tetapkan, dalam seminit, berapa banyak yang boleh kita selesaikan. Pecahkan satu matlamat akhir yang besar kepada matlamat kecil. Contohnya, awak perlu siapkan satu kerja bertulis yang memerlukan awak mencari dan merangka idea. Tetapkan seminit untuk mencari dan merangka idea untuk pendahuluan, seminit kemudian untuk rangka perenggan kedua dan seterusnya sehingga awak selesai menulis.

Sekarang awak dah faham bagaimana sebenarnya kaedah Kaizen ini boleh membantu kita buang aura negatif, kan? Sedikit sebanyak, Mya jadi lebih produktif dan memberi lebih banyak hasil apabila menerapkan kaedah ni dalam etika kerja Mya. Bila kita dah mampu kuasai cara satu minit ni, kita boleh naikkan kepada matlamat-lima-minit pula. Kemudian, mungkin kepada sepuluh minit dan seterusnya secara berperingkat. Selamat mencuba. Roger and Out.